|
|
|
Британская группа Bring Me the Horizon в 2006 году выпустила свой дебютный альбом под названием "Count Your Blessings". С тех команда снискала большую популярность среди альтернативной молодежи, чему в немалой степени способствовал имидж. Все-таки, куча девочек хочет полапать смазливого вокалиста Оливера Сайкса, и с этим ничего не поделаешь. Да Бог с ним, с имиджем что с музыкой? А с музыкой у группы всё в порядке. Дебютник выдержан в стиле дэткор, причем баланс между двумя составляющими стиля подобран неплохо: в меру металкора, чтобы не казаться сильной попсой, и в меру дэта, чтобы не сливаться в кашу. Техника у музыкантов достаточно средняя, что, впрочем, никак на восприятие не влияет, благо каждый участник группы вкладывает всю душу и эмоции. О да, музыка весьма эмоциональна, особенно, вокал Оливера. В основном он скримит, иногда просто эмоционально кричит, иногда гроулит. Звук слегка глуховат, но пойдет. Альбом немного однообразен, но это с лихвой компенсируется частыми сменами темпа и ритма, а также замечательными соло-партиями, что не дает заскучать. Если выделять песни, то я бы назвал открывающую "Pray for Plagues" (хит группы, на который снят убогий клип с непонятными спецэффектами), следующую за ней "Tell Slater Not to Wash His Dick" с очень мощным брейком, быструю "A Lot Like Vegas" с ее мимолетной, но хорошей соло-партией, необычную и изобретательную, но чертовски короткую инструменталку "Slow Dance", а также акустическую "15 Fathoms & Counting", снимающую напряжение по ходу прослушивания альбома.
Итог: вполне хороший альбом, хотя звезд с неба не хватает, но у ребят есть потенциал. К сожалению, немного забегая вперед, после выхода второго альбома челка Оливеру стала давить на горло, и он уже не может выдавать такой вокал, как на записи. Да и вообще все признаки звездной болезни.
P.S. Бонусное издание содержит совершенно убогий кавер на песню Slipknot - "Eyeless". Нет, чтобы оригинальное что-нибудь придумать, так они даже нормально переиграть не смогли. |
|
|
| |
| | | |
| |
Постараюсь сразу выделить недостатки, чтобы затем больше обращать внимание на достоинства.
Итак, самый первый недостаток - настойчивые однообразные металкоровые мотивы(ОММ). Далее идет нечеткий вокал. Правда, отдельные выкрики заслуживают внимания, обычно в медленных моментах. Да и, в принципе, вокал хоть и не выделяется оригинальностью, но отлично сочетается с музыкой. Хоть и трудно разобрать слова, но изящное "Beach" под тяжкий медляк никого не оставит в равнодушии. Для острых ощущений обратитесь к лирике.
Почти каждый трэк включает в себя быстрые моменты, где ситуацию спасают только отдельные гитарные соло-элементы и краткость таких партий. Помимо всего этого здесь достигнут предел дробежки, то есть альбом для любителей всякого. Также любой трэк не заставит мучаться 10 квадратами ОММ, все меняется очень быстро - главный плюс альбома. Настроение формы и содержания экстремальное и жестокое.
Ударные выделены и звучат четко, насколько это возможно. А кое-где звучит просто классически. Вслушайтесь и обнаружьте это.
Tell Slater Not To Wash His Dick - отличное название) Думаю, переводить не стоит, знаний английского хватит у каждого. Начинается с соло-рубежа. Затем после ОММ следует мелодичная партийка, вскоре под легкомысленные мелкие соляжки и гроул близится весь сок песни... I will always love you!.. Здесь перемежающийся вокал, стройный гитарный звон... после идет соляга. Кстати, о солягах, огромный плюс альбома - что-что, а к соло не придраться.
For Stevie Wonders Eyes Only (Braille)
Начинается с традиционного ОММ, за исключением конца партии (обратите внимание). Дальше следует отличный мотив, где огромную роль играет и вокал...
Fear me dear, for I am Death... Beach... тексты бесчеловечны, пошлы и т.д.
Опять кусочек ОММ, соляжка и опять ОММ, с последующим замедлением этого ОММ(все-таки приходится отметить, что этот ОММ настолько хорош, что терпения с хвостом хватит на весь альбом), вот это уже представляет эстетическую ценность, затем - лучшая часть песни. Грозно спето вот это: "Every day", - и заканчивается ласковым обращением: "Beach".
Очень музыкальная лексема сама по себе. Отличный трэк.
A Lot Like Vegas. Немного измененный ОММ, но скоро скоро все сменяется и приходит в обычную колею. Замедленный фирменный металкоровский тонус с потусторонними гитарами, плавающими басами, затем опупенная соляжка.
Как всегда отсюда начинается мед. Но и быстро кончается. Заводной трэк.
Black & Blue. ... ОММ. Кстати, правильно сделали, что вокал на куплетах тих, не нарушает обстановки. Так, замедление... с такими словами:
I will dance on your grave,
I will dance on your fucking grave
Очень мелодично и весело, затем замедляется еще сильней.
Как всегда с середины можно и насладиться. Отличная партия начинается со строчки "I feel the malice in my veins...", - дальше супер-соло. Советую. Заканчивается тяж-медляком со стильными мини-соло.
Slow Dance. Нет вокала, нет ОММ. Очаровательная инструменталка, все стиле брутализма. Мало, но приятно. Один из лидеров на альбоме.
Liquor & Love Lost. ОММ. Совсем немного погодя с зажигательными остро выраженными флажолетными соляжками новый мотив, затем одно из лучших соло(но не самое) на альбоме со всеми причиндалами. Далее очень запоминающийся медляк с флажолетом с выкриками: "She haunts me!"
(I Used To Make Out With) Medusa. Начинается как попсовый металкор, но без ОММ, тот вступает немного погодя. Но заправляется врезывающимися гитарами и вскоре медляком. По всей территории трэка разбросано множества качественных музыкальных идей, рекомендую. Перед концом ЛУЧШЕЕ СОЛО в альбоме!!!! И в самом конце наконец скримо-гроуловый флажолетный медляк. Наряду со "Slow Dance" - король альбома.
15 Fathoms & Counting. Нет слов. Всю злость, грязь, пошлость, мерзость, отвращение смывает грустной заунывной инструменталочкой. В тему альбома вкреплено органически.
Off The Heezay. Лучший дебют. Лучший ОММ. Добротная структура. В одном из медляков очень мелодичный плавный переход (поочерёдно высокими нотами и басом). Середина слабая. Но конец превосходен. Двойное соло со сменами ритма и мотива. Качественно.
Общая картина альбома.
Не шедевр, но и не лажа. Сложено и упаковано с чувством концептуальности.
Быстрые сплывы эмоций. Хаотичность, хоть и без прогрессивных выступов, абсолютно не дает скучать. Учитывая, какие сопливые молодчики являются участниками группы, то некоторое однообразие и примитивность лирики можно не только простить, но и поддержать всеми силами, - собственный стиль как никак.
Я наконец-то пришел к этому. Мне кажется, долго ждать эволюции их композиторского профессионализма, серьезности и опыта не придется, благо в каждом трэке есть отпечаток неповторимости.
Кто слушал альбом, наверное почуяли их абсолютный пофигизм и отрешение в рамках. Игра от сердца.
Вывод. Душевный и прыщавый, не в меру металлический образец самобытных душераздираний команды. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 47702 |
The sun goes down and so does she.
The sun goes down and so does she.
Count your fucking...
Blessings!
Come on!
Count your blessings,
Because I'm counting every lie.
Count your blessings,
Because I'm counting every lie.
Counting every lie.
Christ, I'm asking you for just one thing
I'm asking you for just one thing
Eradicate, this disease.
Close your eyes.
Pray for plagues.
Oh Lord cleanse this earth
And bring upon our doomsday.
Close your eyes.
Pray for plagues.
Cleanse this earth
And bring doomsday.
She starts her new diet, of liquor and dick,
Just like Hollywood but laced in sick.
The sun goes down and so does she.
The sun goes down and so does she.
So clap your hands to the sound
Of everyone first born dying now.
Watch the rivers flow with blood
Having death stand were life once stood
So clap your hands to the sound
Of everyone first born dying now.
Watch the rivers turn to blood
Having death stand were life once stood
[x2]
Close your eyes.
Pray for plagues.
Cleanse this earth
Bring our doomsday.
2. Tell Slater Not To Wash His Dick
I've been away for every day and every fucking night.
I've seen your eyes, I've seen your eyes, I've seen your eyes.
I've been away for every day and every fucking night.
And with every city, it gets harder.
You've got a mouth like a razor-blade. It cuts so deep.
So kiss my wrists, my neck and give me eternal sleep.
You say, you say, I'm only a phone call away.
But for me, this distance is decay.
So line my throat with lipstick and leave my blood for flies.
I'll gurgle the blues under a sea of lies.
Before you take me to sea, let me kiss the bride.
Now take my body to the shore and ill wait for the tide.
I will always love you!
But I need pills to sleep.
I have always failed you!
So throw away my memories.
So throw away my memories.
3. For Stevie Wonders Eyes Only (Braille)
It's 3:18, mouth tastes like the corpse of every pregnant teen,
The minutes are hours, the hours are days,
I feel infected by your presence, you speak in tongues,
I smell the lies dancing on your blackened lungs,
I whispered in her ear:
Fear me dear, for I am Death,
I'll take your hope, your dreams, your love,
Till there's nothing left
I whispered in her ear:
You better fear me dear, for I am Death,
I'll take that shit you call a life, in a single fucking breath.
I'll take your hope,
I'll take your fucking dreams!
I'll take your love,
I'll take everything you fucking...
BITCH!
I'll steal the diamonds
From your eyes,
I'll turn your promises
Into lies,
I'll steal the diamonds
From your eyes,
I'll turn your promises
Into lies.
It's 3:18, mouth tastes like the corpse of every pregnant teen,
The hours are days, the days are dead,
I feel infected by your presence, you speak in tongues,
I smell the lies dancing on your blackened lungs,
I hear the fear in your voice
But you shouldn't feel a thing,
Your life's already worse than any pain that I could bring,
That I could bring,
That I could bring,
I could make it December every day,
But you're so blind, it may as well be May,
And I whispered in her ear:
You better fear me dear, for this is Death
And I whispered in her ear:
Fear me, 'cause I am Death
One more time,
I whispered in her ear:
Fear me dear, for I am Death,
I'll take everything you ever loved
I whispered in her ear:
You better fear me, for I am Death.
For I am Death.
For I am Death
Bitch
4. A Lot Like Vegas
So cash in all your chips tonight baby
Cause were going out of style.
We could leave this city, if only for a while.
Well take this feeling to our graves
For every heart that we betrayed.
No one can know about this.
Well take this feeling to our graves
For every heart that we betrayed.
No one can know about this.
The only place ill ever call home, is my deathbed.
I know we're so wrong
But it feels so right.
And its not a party,
If it happens every night.
I'm running on empty,
Your running out of luck.
So lets ditch this city,
Before we sober up
5. Black & Blue
I guess some kids are just born with tragedy in their blood,
I try to wash this away,
I wanna cleanse your
VEINS!
I can help you see the light
Out of your despair,
You tie the rope,
I'll kick the fucking chair!
I feel the malice in my veins
My heart swells with hatred in your name,
And when you've got nothing to turn black and blue,
You've still got Hell to look forward to,
(You've still got Hell
You've still got Hell
When you've still got Hell)
I will dance on your grave,
I will dance on your fucking grave,
I will dance on your grave,
I will dance on your grave,
Oh, when you're blessed with a grave to call your own,
In my mind you'll be six feet closer to your home,
Your eulogy will be music,
Your eulogy will be music to my ears,
Oh, yeah,
I can help you to see light out of your despair,
You tie the rope, I'll kick the fucking chair,
I feel the malice in my veins,
And my heart swells with hatred in your name,
And when you've got nothing to be black and blue,
You've still got Hell,
You've still got Hell to look forward to,
Black and blue,
Black and blue,
I have never really fucking cared,
She never fucking, had fucking air,
I have never really fucking cared,
Tie the rope, I'll kick the fucking chair,
Let's go
6. Slow Dance
[Instrumental]
7. Liquor & Love Lost
I thought I saw your eyes,
Laced in smoke & cigarette curls.
I thought I saw your eyes
But I'm seeing ghosts tonight.
She haunts me!
'til my bitter end.
She haunts me!
I swear I heard your voice, overwhelmed by conversation.
I swear I heard your voice but I'm hearing ghosts tonight!
The bars turn out there lights.
And I drink away the day as it decays.
So much for living forever,
So much for death do us part
She haunts me!
She haunts me!
She haunts me!
Every fucking...
NIGHT!
8. (I Used To Make Out With) Medusa
Dead hands clutch my arm
The smell of death fills the air
Her fragrance,
Her carcass reanimates.
Oh, if you need me
I'll be tying a rope to the tree
Where our love used to be.
I've took down every photo of us and buried them at sea.
I've took down every photo of us and buried them at sea.
Don't worry dearest
Beauty is only skin deep.
Psyche!
Your beauty is no more.
So why don't you just fuck yourself you fucking whore.
Your beauty is no more.
So why don't you just fuck yourself you stupid fucking whore.
Well I should of known,
Not to look into her eyes
I'm cast to stone,
Her glare was my demise!
Medusa.
Medusa.
Your beauty is no more.
So why don't you just fuck yourself you fucking whore.
Dead hands clutch my arm
The smell of death fills the air
Her fragrance,
Her carcass reanimates.
Since you left me, things have never been the same.
Hour by hour, day by day.
Your memory will fade away.
Every sunrise, every sunset
Will help me to forget your name,
Your smile, your eyes
Medusa.
Decapitate her and bring her head to athena
Unlike her sisters, She ain't no deathless God.
This is for everytime you stabbed me in the back
For every notch in your bed post
This is for everytime you stabbed me in the back
For every notch in your bed post
9. 15 Fathoms & Counting
[Instrumental]
10. Off The Heezay
Off the heezay,
I've been taken from your arms
So many times I've felt this before.
The sheets are tangled
And they don't feel right on my carcass.
Like you do.
This is my revenge!
For every second sleep has stole
I feel dead
I feel dead inside.
I feel dead
I feel so fucking dead
I feel dead
I feel so dead!
Last night we dressed to our best,
And drank 'til there was nothing left.
I walked you home, you held my hand
We fucked away the rest of the night
Take my hand
For this is my revenge.
This is my revenge.
For every second lost.
This is my revenge!
This is my revenge!
This is my revenge!
This is my...
This is my revenge!
This is my...
(For every second)
Sleep has stole
And sweetie, I've got to say
That I'm really not worth the time of your day.
I guess when when we left each other for the first time
We didn't think goodbye would be our new favorite line.