|
|
|
Znich - Зьнiч
« Zapaviety Aposniaha Starca »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Запавет
|
| 2 | Выпраўляла Мацi Сына
|
| 3 | Не Сячы, Мой Татулька
|
| 4 | Што За Ўсе Тлусцейшае?
|
| 5 | Ай, Пасею Канапелькi
|
| 6 | Купала На Йвана!
|
| 7 | Сем Тысячаў Тысяч
|
| 8 | Вол Бушуе
|
| 9 | Сiрацiнка
|
| | Total playing time: 46:18 |
|
Ales Tabolitch - vocals
Sergei Malinin - guitar
Pawel Zarutchevskij - bass
Denis Galickij - drums
"Guy in the middle of the pic" - Bagpipes |
|
|
| intro “ЗАПАВЕТ”
На полi на кiянi, на моры на сiянi
Ляжыць камень Латыр,
На каменi на Латыры
Сядзiць сiвенькi старэнькi дзедзька,
Ламаець кусок калiнавы,
Пускаець душок малiнавы на весь белы святочак.
Ты, старэнькi дзедзька,
Унiмай жа ты сваiх слуг — сабака-шаляка,
Каб яны па свету не ха |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Заслуживающая внимания работа белоруской группы Зничь, под неизменным руководством известной в минских андерграундных кругах личности - Алеся Таболича. Музыка Зничь - это традиционный белорусский фольклор, положенный на death -doom metal основу. Несмотря на обилие живых аутентичных белорусских инструментов и колоритный "народный" голос вокалистки Наталии Валынец, связать металическую и фольклорную составляющие музыки в единое и гармоничное целое музыкантам так и не удалось. "Металическая" часть музыки вышла массивной, неуклюжей, и, как итог - занудливой и бесцветной, в связи чем так и не смогла представить никакой ценности в музыкальном плане. Фольклорная же часть является довольно интересной, самобытной и действительно мелодичной, но существует как бы вне части металической. При этом общую картину усугубляет также неважное "пласстмассовое" качество записи.
В итоге, музыкантам, с помощью приминения неимоверных усилий технического характера все же удалось с горем пополам связать обе несовместимые составные части музыки в "грубо заштопанное" музыкальное полотно. Однако возникает вопрос, стоила ли такая игра свеч, а результат труда? |
|
|
| |
| | | |
| |
Очень оригинальная белорусская группа представляет нам на этом альбоме интересное сочетание дэта и фолка. Авторство мелодий и текстов полностью принадлежит народу, что выделяет команду из сонма псевдонародных «металл-ансамблей». Огромное множество национальных инструментов создает неповторимую аутентичную атмосферу и звучит наравне с родными сердцу каждого любителя тяжелой музыки гитарами-ударными-басом. Музыканты обладают отточенной техникой игры, без которой, как известно, талантливое произведение перестает быть таковым. Вокалов на альбоме несколько видов, среди которых наиболее профессионально звучит архаичный женский голос, хотя и утробнейший гроул также порадует своих почитателей. Запись в принципе довольно неплоха, и хотя ритм-секция не очень убедительна, на общем фоне столь замечательной музыки это не кажется серьезным недостатком. Пожалуй, еще подкачало сведение – инструменты звучат несколько разрозненно. Музыкальное полотно, по большей части мелодичное, иногда срывается в жесткое дэт-рубилово. Прибавьте к этому «старинный» вокал, народную мелодию, различные дудки-сопелки и вы получите представление об этой работе Znich. Каждый инструмент звучит очень искренно, музыканты, несомненно, очень любят свой народ и его творчество, а не просто пытаются пролезть на вершину сцены на волне популярности «паганизма» и всего славянского. Открывает альбом таинственное интро с голосом ведуна-травника, очень хорошо подготавливающее слушателя к тому, что он услышит далее. Буклет оформлен более чем скромно – 4 страницы с текстами. Впрочем, это не столь важно при наличии такой талантливой музыки. На диске присутствует и обширная мультимедиа-секция, состоящая из видеоклипа и 17-минутного фильма, повествующего о работе над альбомом и о жизненном пути группы вообще. Очень интересная музыка, искренняя, оригинальная, и профессионально исполненная – альбом по праву можно назвать удачным.
|
|
|
| |
| | | |
| |
Беларусы Znich потрудились на славу. Три года они работали над изваянием “Запаветы апошняга старца”. Очевидно взяв во внимание тот факт, что ничто не стоит на месте, они соорудили очень авангардный материал. Znich всегда развивался, экспериментировал, иногда с потерями на фронте ввиду уходящих музыкантов. По сравнению с первым альбомом перемены кардинальные: на переднем плане очень насыщенная фолковая составляющая плюс мощнейшие гитары, хитро обвивающиеся вокруг барабанных свай. Прекрасный фольклорный вокал Натальи Волынец (псевдофолк вокалистки отходят покурить) перекликается с мясным рыком Алеся Таболича, создавая баланс между умиротворением и жесткостью. Обильное количество мелодий, исполненных на аутентичных инструментах, будет подарком тому, кто уже сыт по горло синтетическими подложками, заменяющими живой звук.
Все же материал не так прост для восприятия, хоть записан хорошо, все инструменты отчетливо слышны. Еще раз повторюсь: очень авангардный альбом, - песни неоднотипны; размеренные ритмы сменяются стеной мощных death-thrash риффов, сильным качем или спокойным отступлением. Очень хитовые “Выпраўляла маці сына”, “Што за ўсё тлусцейшае?” (кстати, на диске имеется видео на эту песню), переходят в экстремальные “Ай, пасею канапелькі”, “Сем тысячаў тысяч”. В основе почти всех песен лежат старобеларуские тексты и мелодии. Изюминкой всего альбома является завершающая “Сірацінка” – жалостный голос на фоне минорных мелодий сменяется фронтальной дэз-атакой и беспощадным ревом. Бесподобная вещь.
Резюме: ярко, живо, нестандартно, профессионально. Если вас не смущает тот факт, что эту музыку нужно слушать, а не слышать, то “Запаветы апошняга старца” – это то, что вам нужно. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 7552 |
А то я буду самога Пяруна прасiцi,
Будзе цябе сам Пярун бiцi, маланнёю палiцi.
Загаварую ж я зубы-пазубы, губы-пагубы,
лёхкi-палёхкi, жылы-пажылы, косцi-пакашчы.
--------------------------------------------------------------------------------
ВЫПРАЎЛЯЛА МАЦI СЫНА
Выпраўляла мацi сына
Ды на дваццаць пяць гадоў.
Цераз дваццаць пяць гадоў
Варацiўся сын дамоў.
Падыходзiць да сяла -
Стаiць крутая гара.
Падыходзiць да варот
I пытае, дзе ж мой род?
Роду-племенi няма,
Бацька й мацi памярла.
Бацька й мацi памярла,
Сястра замуж аддана.
Ды застаўся адзiн брат -
Нежанаты халасцяк.
- Чаго, брат, ня жэнiшся,
На каго надзеешся?
Цi на грошыкi бядзён,
Цi да дзевак не гадзён?
- Я й на грошыкы багат,
Я й да дзевачак казак,
А я грошы распушчу,
Я жанiцца не хачу!
--------------------------------------------------------------------------------
НЕ СЯЧЫ, МОЙ ТАТУЛЬКА
Не сячы, мой татулька,
Ля дарожкi бярозку.
Не бяры, мая матулька,
У крынiцы вадзiцы.
Прыпеў:
Ля дарожкi бярозка - Я сама маладая.
У крынiцы вадзiца - Мае дробныя слёзкi.
У садочку цвяточкi - Мае сiнiя вочкi.
У лужочку асочка - Мае русыя косы.
Не шчыпi, мая сястрыца,
У садочку цвяточкi.
Не касi, мой братачка,
У лужочку асочку.
Прыпеў.
--------------------------------------------------------------------------------
ШТО ЗА ЎСЁ ТЛУСЦЕЙШАЕ
Што за ўсе тлусцейшае? Зямля.
Што за ўсе цяплейшае? Сонца.
Што за ўсе чысцейшае? Вада.
Што за ўсе хутчэйшае? Вецер.
Хто за ўсiх дабрэйшы? Мацi.
Што за ўсе мiлейшае? Яда.
Што за ўсе смачнейшае? Хлеб.
Што за ўсе мацнейшае? Смерць.
Хто за ўсiх багацейшы? Каза.
Хто самы працалюбiвы? Пчала.
Хто самы гаротны? Жанчына.
Што самае прыгожае? Кветка.
Што без канца i пачатку? Дарога.
Хто ўсiх кормiць? Зямля.
--------------------------------------------------------------------------------
АЙ, ПАСЕЮ КАНАПЕЛЬКI
Ай, пасею канапелькi
На распаханай зямельцы.
Ай, люлi, ай, люлi,
На распаханай зямельцы.
Ай, расцiце, канапелькi,
Вы не густы i не рэдкi.
Карэнiйкам каранiсты,
Галоўкамi галавiсты.
Як на тыя канапелькi
Наляцелi вiрабейкi.
Наляцелi вiрабейкi,
Паклявалi канапелькi.
Каб я знаў ды каб я ведаў
Сваю горкую долю.
Сваю горкую долю,
Нешчаслiвую жанiцбу.
Я б не сеяў канапелькi,
Я бы век не ажанiўся.
Халастым бы валачыўся,
Кудзяркамi апусцiўся.
Расчасаў бы я кудзёркi,
Свае русыя валоскi.
Грэбяшочак на ваконца,
Кудзёрачкi за ваконца.
--------------------------------------------------------------------------------
КУПАЛА НА ЙВАНА!
На вулiцы гоман, гоман,
На далiне ды туман, туман,
А брат сястру за руку водзе,
За руку водзе, зарубiць хоча.
Сястра ў брата прасiлася:
- А Йванечка, мой братачка,
Не губi мяне ў суботу рана,
Загубi мяне ў нядзелю рана,
Схавай меня трымя зеллямi:
Первае зелле — чырвона рожа,
Другое зелле — пахуча мята,
Трэцяе зелле — сiнi васiлёчак.
Чырвона рожа — гэта дзевачкам,
Гэта дзевачкам ды на вяночак,
Сiнi васiлёчак — гэта хлопчыкам,
Гэта хлопчыкам ды на шапачкi,
Пахуча мята — гэта бабачкам,
Гэта бабачкам ды на хустачкi.
--------------------------------------------------------------------------------
СЕМ ТЫСЯЧАЎ ТЫСЯЧ
Дубовы лес - каваль магутнай волi
Зноў прычакаў сыноў сваiх,
Зноў ашчацiлiлi доўгiя дзiды
Радаводныя дрэвы часiн векавых.
Припев:
Сем тысячаў тысяч маўклiвых iмен
Зноў клiчуць, гукаюць у бой.
Сем тысячаў тысяч маўклiвых iмен
Зноў абураюць за крыўду адпомстiць.
Дубовы лес - спадар бясконцай сiлы
Зноў прычакаў абраных ваяроў,
Зноў ахiнулiся цемнаю хвалей
Радаводныя дрэвы чалавечых агнеў.
Припев:
Сем тысячаў тысяч маўклiвых братоў
Зноў клiчуць у лютую сечу.
Сем тысячаў тысяч маўклiвых братоў
Зноў кроў пралiваюць бясконцу.
Дубовы лес - перамогi прыбытак
Зноў пасылае ворагаў бiць,
Зноў палiлася чырвоная кроў
Радаводныя дрэвы болям паiць.
Припев:
Сем тысячаў тысяч маўклiвых iмен
Зноў уздымаюць памершых братоў.
Сем тысячаў тысяч маўклiвых iмен
Зноў здабываюць славу часоў.
--------------------------------------------------------------------------------
ВОЛ БУШУЕ
Вол бушуе - вясну чуе,
Воран крача - сыру хоча,
Воран крача - сыру хоча,
Дзеўка плача - замуж хоча.
Не крач, воран, накрачэшся.
Не плач, дзеўка, наплачэшся.
Не плач, дзеўка, наплачэшся.
Пойдзеш замуж нажывешся.
Прыпеў.
Воран крача сыра з'еўшы,
Дзеўка плача сына меўшы.
Воран крача - сыр бяленкі.
Дзеўка плача - сына маленькі.
Цi мне яго гадавацi,
Цi мне яго ў войска аддацi,
Цi мне яго ўтапiцi?
У войска аддацi - шкода будзе,
Утапiцi - грашно будзе.
--------------------------------------------------------------------------------
СIРАЦIНКА
Як памёрла матулька,
Ажанiўся татулька,
Ды паслалi сiрацiнку
У сыр-бор па малiнку.
Ужо сонца заходзiць,
Сiрата не прыходзiць…
Iдзi, бацька, шукацi
Сваяго ты дзiцяцi.
Ды стаяла калiна,
А пад ёю магiла;
Там сiротка хадзiла
Сваю мамку будзiла.
Ой, устань, устань, мамка,
Цябе клiча дзiцятка,
Пашкадуй ты сiротку,
Расчашы мне галоўку.